معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

رزرو آنلاین هتل های ایران با تخفیف رزرو برای هتل های تهران

۳۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاخ سفید بزرگترین کاخ موجود در مجموعه سعدآباد است، که به‌علت رنگ سفید نمای آن، به کاخ سفید شهره ‌است, کاخ سعد آباد شامل ۵۴ واحد مختلف، از جمله ۱۰ تالار تشریفاتی است که وسیع‌ترین آن، تالار کاخ است. مجموعه کاخ سعد آباد که امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می شود، در شمالی ترین، بلندترین و خوش آب و هوا ترین بخش تهران واقع است. این مجموعه دارای جنگل طبیعی، چشمه سار، باغستان، گلخانه و خیابان پوشیده از گل و درخت است. در این مجموعه تغریبا" ۱۴ کاخ با تاسیسات جنبی گوناگون ساخته شده است. هر یک از این کاخ ها با مساحتی زیاد و با انواع امکانات تفریحی مانند استخر، مرداب، زمین های بازی و باغ در اختیار یکی از نزدیکان شاه بوده است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل گلشهر تهران و هتل آپارتمان مدیا تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

در فاصله ای نه چندان دور از جنوب شرقی تهران مجموعه و نمایشگاهی طبیعی از وحوش کمیاب بیابانی و کویری وجود دارد, کل و بز، قوچ و میش وحشی، گربه شنی، جبیر، یوزپلنگ ایرانی و جوامع گیاهی متنوع, این منطقه مجموع شبه جزیره ای است که بین دریاچه نمک، کویر ریگ، کویر مرکزی و کویر گرمسار محصور و نمونه بارزی از بیابان ها و استپ های کم آب است. پارک ملی کویر در سطح کره زمین یکی از چند نقاطی است که به عنوان ذخیره گاه کره باید مورد حفاظت قرار گیرد. پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر مرکزی در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک و قم رود در استان قم، پیشوا و دهستان ارادان و قشلاق بزرگ گرمسار و شمال دهستان ابوزید آباد کاشان قرار دارد که در محدوده استان های تهران - قم، سمنان و اصفهان واقع شده است و دارای اقلیم خشک و بیابانی است و بیشتر بارندگی آن از آبان تا اردیبهشت ماه می بارد, متوسط میزان سالیانه باران در منطقه ۱۵۰ میلی متر است. معمولاً گرمای شدید از اوایل خرداد تا پایان مهر در منطقه ادامه دارد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل ساینا و هتل رز تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر به دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای غربی-شرقی تهران، می‌توانند علاوه بر تلطیف هوا و بالا بردن رطوبت در سطح شهر تهران با استقرار کاربری‌های تفریحی-گردشگری مناسب سهم به سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. دریاچه چیتگر همچنین علاوه بر ایجاد چشم اندازهای زیبا و منحصر به‌ فرد می‌تواند سبب کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی گردد. دریاچه چیتگر در تمامی ماه های سال زیبایی های خاص خود را دارد و در فصول پاییز و زمستان پذیرای پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر می باشد که زیبایی دریاچه رو دو چندان می کنند. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل کوروش تهران و هتل مارلیک تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

پارک جنگلی چیتگر1/450  هکتار زمین پر از درخت و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین‌های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود, پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که در بیشتر فصل‌های سال از آن استفاده می‌شود. هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است. این پارک دارای امکانات اسکیت‌سواری است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل میگون و  هتل دیاموند تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

روستای آبگرم لاریجان با دو محله بالا و پایین، در دامنه و ضلع جنوب شرقی قله دماوند است, در اطراف قله آتشفشانی دماوند چشمه های آبگرم زیادی وجود دارد و آبگرم لاریجان معرفترین آنها است, البته شاید ایجاد امکانات مناسب جهت پذیرش گردشگر کمک به معروفیت آبگرم روستای آب گرم روستای لاریجان کرده باشد. در شمال غربی روستا، دو چشمه به فاصله بسیار نزدیک از هم وجود دارند به نام آب سرد و آب آهن. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل نادری تهران و هتل هالی تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

آرامگاه بی بی شهربانو، فضای مستطیل شکلی است که از شمال به جنوب ساخته شده, با طول 33متر و عرض 22 متر که از شمال به کوهستان و در بخش جنوبی آن چند بنای محکم سنگی با سقف گنبدی محدود می شود, فضای کلی آرامگاه بی بی شهربانو با دیواری سنگی و تاریخی از بناهای اطراف جدا می شود که باستان شناسانی که این بنا را بررسی کرده اند، عمر دیوار را به قرن چهارم هجری نسبت می دهند, اما در سال های بعد، محوطه اصلی این زیارتگاه با ساخت چند دیوار، رواق‌، اتاق و راهرو از بخش های دیگر جدا شده که می توان گفت این بخش های تازه ساز هر کدام در دوره ای ساخته شده و بنا را به دو قسمت کهنه و جدید تقسیم کرده اند. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل تاوریژ و هتل اسکان استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

سفالینه‌های سرخ رنگ با نقش‌های سیاه یا قهوه‌ای سیر و تصاویری که بر آن نخستین نشانه‌های تمدن در چشمه علی، است, در کنار چشمه تپه‌ای است که از آن آثاری به دست آمده است‌, قدیمی‌ترین نشانه های موجود در رزرو این منطقه که به اوایل هزاره چهارم قبل از میلاد بر می‌گردد، سفالینه‌هایی است که گفته شد‌, این محل در هزاره سوم پیش از میلاد ناگهان متروک شد و دوباره از هزاره دوم مسکونی و آباد گشت‌, آثاری از عهد پارت‌ها (حصار معبد آناهیتا متعلق به آغاز عصر مسیحی‌)، ساسانی‌ها و اسلام تا عهد تیموریان نیز در این محل به دست آمده است‌, درباره آب چشمه گفته می‌شود که از جاجرود و قیطریه تأمین می‌شود و پس از گذر از راه‌های زیرزمینی‌، از دل تپه بیرون می زند, درحال حاضر حدود ۱۰۰ متر از دیوار آن بازسازی شده است‌, وجود نقش برجسته‌ای از فتح علیشاه ،در حال تاج‌گذاری‌، بر صخره مسلط بر آب‌های چشمه‌علی از ویژگی‌های منطقه است و آن را نباید با نقش برجسته‌ای که همین پادشاه را سوار بر اسب و در حال شکار نشان می‌دهد اشتباه کرد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل رودکی و هتل پارس تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

پارک ملت در شمال تهران و در منطقه ۳ شهرداری قرار دارد, بوستان ملت از شمال به خیابان جام جم، از جنوب به خیابان نیایش، از شرق به خیابان ولیعصر (عج) و از غرب به خیابان سئول (باشگاه انقلاب) منتهی می‌شود, سطح ورودی بوستان ملت سیقلی است که این نوع کف محلی مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی است که همین موضوع باعث ورود افراد علاقه‌مند به این دو رشته به این بوستان می‌شود,در قسمت بالایی پارک یک آب نمای پله پله‌ای را می‌توانید مشاهده کنید که در دو سمت آن راه پله‌ای وجود دارد که شما را به سمت بالا هدایت می‌کند. مجسمه‌های مشاهیر بزرگ ایران زمین نیز یکی از جاذبه‌های بوستان ملت است که در سراسر پارک و به ویژه در کنار پلکان بزرگ آن مشاهده می‌شود. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل مشهد تهران و  هتل مروارید تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

موزه سفال و شیشه ، در بنایی تاریخی که نامش را از ساکن مشهورش یعنی قوام السلطنه نخست وزیر احمدشاه قاجار گرفته واقع شده, ساختمان موزه آبگینه به خودی خود می تواند برای علاقه مندان بسیار دیدنی باشد, این ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده.  تالار یک و دو در طبقه اول و تالارهای دیگر در طبقه دوم قرار دارند, در تالار شماره دو یا تالار بلور، قدیمی ترین شیشه ها و لوله های شیشه ای و سفال های کشف شده ایرانی قرار داده شده است , تزیینات بنا شامل منبت کاری چارچوب درها و پله ها است و آجر کاری نما که در ۵۰ مدل مختلف دیده می شود. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل البرز تهران و هتل جهان تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

عمارت ظل السلطان‌ در سال ۱۲۹۵ قمری بنا شده است, بنای ظل السلطان در محله دولت تهران قدیم قرار دارد که در حال حاضر بخشهایی از آن در خیابان اکباتان و ملت فعلی واقع شده است, این عمارت در زمینی به وسعت ۴۰۰۰ مترمربع بنا شده و در اختیار سازمان میراث فرهنگی می باشد, شامل ۵ عمارت دیوانخانه، سفره خانه، حوض خانه، عمارت سید جوادی، عمارت مشیرالملکی و عمارت سردر، پر است از گچبری، کاشیکاری، خطاطی، نقاشی دیواری و به طوری کلی تزیینات نفیس، تقسیم بندیهای فضایی و عملکردهای متنوع ,این مجموعه تاریخی دارای ۷ کتیبه است که دو کتیبه در سردر اصلی، یک کتیبه در سردر کالسکه رو، دو کتیبه در عمارت دیوانخانه و دو کتیبه نیز در عمارت مشیریه قرار دارد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل پرشیا تهران و هتل ایرانشهر تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهن ترین بناهای پایتختی دویست ساله ایران می باشد, سابقه تاریخی ارگ سلطنتی به دوران صفویه باز می گردد, بخشهای مختلف در حال حاضر شامل ایوان تخت مرمر، خلوت کریم خانی، اتاق موزه (تالار سلام) و حوضخانه آن، تالار آینه، تالار عاج یا سفره خانه، تالار برلیان یا سفره خانه، تالار برلیان یا تشریفات، ساختمان کتابخانه، عمارت شمس العماره، عمارت بادگیر و حوضخانه وسیع آن، تالار الماس، کاخ ابیض و چادر خانه می باشد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل ارم و هتل ارم تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

شمس العماره از اولین ساختمانهای بلند و مرتفع در تهران قدیم است, ناصر الدین شاه قاجار به دوستعلی خان نظام الدوله دستور ساخت آن را داد, وی محلی را در قسمت شرق ارگ انتخاب کرده و ساخت این بنا را در ۱۸۶۷ میلادی به پایان رساند, شمس العماره بسیار عالی طراحی شده بود و تزیینات داخلی متنوعش مانند گچ کاریها، آینه کاریها، کاشی کاریها و دیوارکاریها آنرا مبدل به یکی از عالیترین بناهای تاریخی تهران کرده اند,  معیر الممالک نه تنها شمس العماره را با سرمایه خودش ساخت بلکه برای آن فرشها و اثاثیه نیزخرید و یک ساختمان کامل و مبله را به ناصرالدین شاه قاجار هدیه کرد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل امیر تهران و هتل پژوهش تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بازار تهران، بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران که ساخت اولیه آن به دوره صفوی برمی گردد, در میان اماکن بازار تهران، بازار بین‌الحرمین، از ساخته‌های دوره محمدشاه قاجار و بازار امیر، سرای امیر و بازار کفاش‌ها از زمان دوران ناصرالدین‌شاه افزوده شده است, بازار تهران شامل بخش های اصلی بازار زرگرها، بازار کفاش ها، تیمچه فرش فروشان، حمام چال، چهارسوی کوچک و بنکداری پارچه می باشد, معماری بخش های قدیم بازار در کنار معماری جدید بخش های تازه ساخت، بر جذابیت های این بازار افزوده است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل بلوط تهران و هتل طوبی استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

پارک جمشیدیه از زیباترین و دیدنی ترین پارک های تهران در شمالی ترین نقطه شهر تهران و در ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱ قرار دارد, پارک جمشیدیه با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) از شمال به کوه کلک‌ چال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌ چال محدود است, از ویژگی‌ های این‌ پارک، دریاچه، آبشار مجاور و نیز آبنماهای سنگی است که جلوه‌ ای خاص دارند, اگرچه دیوار کوهستانی شمالی‌ ترین نقطه پایتخت مثل سدی در برابر خروج آلودگی هوا از این شهر قد علم کرده و آسمان آن نقطه را به تیرگی کشانده، در عوض پارک جمشیدیه در خطی مجاور و موازی با همان کوهستان، مثل ریه‌ ای سبز عمل می‌کند, صدها درخت در این پارک از خانواده نارون، چنار، تبریزی و … این کارخانه اکسیژن‌ سازی در شمال شهر را فعال کرده است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل نیلو تهران و هتل نیلو استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

عمارت باغ فردوس مربوط به دوره قاجار و در شمیرانات خیابان ولیعصر کوچه بخشایش واقع شده است, باغ و عمارت ییلاقی فردوس با دو عمارت در شمال و جنوب به دستور محمد شاه قاجار ساخته شد که عمارت شمالی به کلی ویران و عمارت جنوبی پا برجاست, عمارت باغ فردوس در قسمت جنوبی باغ ساخته شده و از ابتدا به صورت کاخ و محل اقامت اعیان، تزئین شده, بیشتر فضای آن به نمایش تجهیزات قدیمی فیلم سازی و فیلم برداری، جوایز مختلف سینمای ایران،پوستر فیلم ها، عکس‌ها و خاطره‌هایی قدیمی و عروسک‌های دوست داشتنی از فیلم‌های قدیمی اختصاص دارد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل آرامیس تهران و هتل آکادمی ملی المپیک استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بوستان ولایت توان پذیرش حداقل ۱۵۰ هزار نفر در روز را دارد و نکته مهم در این مجموعه همجواری بوستان با ، اتوبان‌های نواب، حق شناس، شهید چراغی و نزدیکی به اتوبان‌های بهشت و آزادگان می‌باشد, ایستگاه خط شماره ۳ مترو تهران نیز از نکات قابل توجه دسترسی سایر گردشگران به مجموعه است, همچنین در مجموعه بوستان ولایت چندین مجموعه پارکینگ روباز با گنجایش نهایی ۳۵۰۰ واحد به همراه کندرو سرتاسری پیرامونی که موجبات عدم نفوذ بار ترافیکی وسایط نقلیه به اتوبان‌های اطراف را به همراه خواهد داشت، از مزیت‌های قابل تامل این مجموعه می‌باشد. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل اسکان الوند و  هتل برج سفید تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد میعادگاه اصلی کوه نوردان و ورزشکاران تهران است , مشهورترین و پر رفت و آمدترین پناهگاه های توچال از شرق به غرب عبارت است از : کلک چال ، شروین ، شیرپلا ، توچال ، اسپید کمر و پلنگ چال که همگی آنها مشرف به تهران اند , علاوه بر تله سی یز کوچکی که منطقه دربند دارد , تله کابین توچال دارای اوین بالابر صندوقی است و پیست توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است.  مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل المپیک تهران و هتل ایبیس تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

آبشار سوتک در شمال غربی دربند و در نزدیکی دهستان پس قلعه  در مسیر کوهنوردی شیرپلا و در امتداد مسیری است که آبشار اوسون قرار دارد, دهستان پس قلعه در انتهای منطقه ییلاقی سربند و دربند و در ۲ کیلومتری شمیران قرار دارد, پس قلعه آنقدر زیباست که به محل ضیافت کوه و پرنده و آبشار شهره است. این روستا در دره ای پرآب قرار گرفته که هر هفته میزبان صدها گردشگر و کوهنورد می باشد, از مهمترین کوه های این منطقه می توان به بند یخچال اشاره کرد, بند اوسون شامل صخره هایی بلند در انتهای باغ های دهکده پس قلعه است و از کوه های مشهور منطقه است که به بند مگس نیز معروف است.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل رامتین و هتل المپیک استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

کمتر کسی از اهالی این ییلاق زیبا فکرش را می کرد که سال ها بعد این روستا یکی از پرطرفدار ترین جاها برای کوهنوردان و اهالی تهران شود. منطقه ای خوش آب و هوا که هنوز هم تهرانی ها می توانند ساعت هایی را دور از هیاهوی تهران در آن به تفریح بپردازند یا کوه پیمایی خود را به کوه های توچال آغاز کنند, محل و مسیر کوهستانی درکه در شمال غرب تهران قرار دارد و  یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی تهران است, درکه از تفریحگاه های مهم و قدیمی تهران است که نباید هیچ وقت آن را از نظر دور کنید, ییلاق خوش آب و هوای در پای کوه های بلند البرز با دسترسی آسان که می توان برای کوه پیمایی سبک و گشت و گذار و تفریح کردن به آنجا رفت.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل سیمرغ و هتل پاریز تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۱

بوستان آب و آتش در تیرماه سال ۸۸ افتتاح شد, بوستان آب و آتش از بزرگراه شهید حقانی و نزدیکی میدان ونک قابل دسترسی است در واقع یکی از ورودی های مهم سفر شهروندان در محدوده عباس آباد است. فضای سبزی در مساحت ۲۴ هزار متر مربع که با چهار برج آتش و فضای گسترده ای با طراحی ویژه در کف تداعی کنند عبور حضرت ابراهیم از آتش بود, در بوستان آب و آتش چادر ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفر ساخته شده که علاوه بر اینکه امکان نشستن، استراحت و فضای مکث در این بوستان را فراهم می کند به عنوان یک فضای باز برای جشن ها، تاتر و کنسرت در فضای باز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. فضای بوستان آب و آتش با پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب و محیط سبز تلاش کرده تا فضای متفاوتی از پارک در دل مرکزی ترین شهر را نمایان کند.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل فردوسی و هتل آساره استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

برج میلاد برج مخابراتی چند منظوره است در شمال غربی تهران، میان تپه‌ ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر در منطقه ۲ تهران، این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر  بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند نامُتکی جهان است, برج میلاد با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد, برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل بزرگ تهران 2 و هتل بزرگ تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

برج زیبا و سفید آزادی نماد شهر تهران است و چشم میهمانان خارجی و داخلی تهران را روی خودش می دوزد؛ هرچند الان هووی بلندقامت و سرسختی به نام برج میلاد سر برج آزادی آورده‌اند اما، آزادی هنوز هم برای خودش پادشاهی می‌کند؛ جالب‌ترین نکته در بنای میدان آزادی شاید این باشد که هیچ‌وقت نمی‌توانی بالای سرت، سقفی را بسته ببینی و همیشه به بالا که نگاه کنی از فضای کوچکی طبقه بالا را می توان دید؛ برج آزادی، این روزها علاوه براین که جاذبه ای تاریخی و بنایی بی نظیر از لحاظ معماری است و با داشتن کتابخانه، سالن تئاتر، نگارخانه هنرهای مفهمومی، نمایگاه دائمی عکس از دوران انقلاب، کافی شاپ و سالن سینمای مولتی ویژن، به یک مکان فعال فرهنگی تبدیل شده است که با برنامه های متنوع، پذیرای بازدیدکنندگان از نماد مهم و خاطره ساز شهر تهران است.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل کوثر تهران و  هتل هویزه استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

منطقه حفاظت شده جاجرود در استان تهران و مساحت آن 55 هزار و 77 هکتار است. پوشش گیاهی:  خارشتر، گز، تاغ، اسکنبیل، کاروانکش، جغجغه، گون، درمنه، زالزالک،‌ گوجه وحشی،‌ زرشک، انجیر پستانداران: کل و بز، ‌قوچ و میش، ‌آهو، ‌پلنگ، ‌خوک،‌ کاراکال، سیاه گوش پرندگان: کبک، تیهو،‌ باقرقره، ‌اردک سرسبز. منطقه حفاظت شده جاجرود در زمان قاجاریه با نامهای قرق سلطنتی یا شکارگاه سلطنتی تحت حفاظت قرار گرفت. منطقه به صورت حوزه آبخیز نمی‌باشد بلکه محدوده زیست محیطی است که از شمال به جاده سد لتیان و جاده رسنان از شرق به ارتفاعات البرز جاده‌های فیروزکوه و هراز، از جنوب به جاده خاوران و ارتفاعات حاشیه آن و مسگر آباد و از غرب به شهر تهران محدود می‌شود.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل اوین و هتل انقلاب تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بوستان جنگلی کوهسار در دامنه رشته‌کوه البرز و در شمال‌ غربی شهر تهران واقع شده است. این بوستان جنگلی در شمال‌ منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده و از رودخانه کن در غرب شروع و تا رودخانه فرحزاد در شرق ادامه دارد. بوستان جنگلی کوهسار از نظر زیست محیطی و تفریحی از پتانسیل بالایی برخوردار است که از آن جمله می توان به ارتفاعاتی با چشم انداز عالی و دره های زیبا و سرسبز کن و فرحزاد اشاره نمود. ارتفاعات شمال شهران با وجود پیست مخصوص و محوطه‌ای باز که با وزش ملایم و دائمی باد همراه است، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی نظیر گلایدر و موتورسواری محیا نموده است.مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل اسپیناس پالاس و هتل اسپیناس سعادت آباد استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

باغ وحش ارم تهران در زمینی به وسعت تقریبی 5 هکتار در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج داخل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز( پارک ارم) می باشد. در حال حاضرتعداد 120 گونه جانوری بومی ایران و دیگر نقاط جهان در قالب گروههای مختلف در باغ وحش نگهداری می شوند. در سال های اخیر وحش ارم مورد بازسازی قرار گرفته و از لحاظ شکل ظاهری و محل های نگهداری حیوانات تغییر بسزایی نموده است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل هما تهران و هتل نووتل تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه مقدم در تهران، خیابان امام خمینی، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر، جنب بانک ملت ، پلاک 249 قرار دارد. خانه مقدم به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان مشهور است، متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصر الدین شاه قاجار است. زنده‌یاد استاد مقدم جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد. استاد مقدم از شاگردان استاد کمال الملک، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران بود که با همسر فرانسوی زبانش تصمیم گرفتند همه تلاش خود را برای برپا کردن یک موزه از اشیای گران‌بهایی که در حال از بین رفتن است بگذارند. این خانه که به موزه مقدم تغییر نام یافته وقف عام گردیده است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل لاله تهران و هتل لاله استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه دکتر علی شریعی در خیابان جمالزاده و از آثار دوره معاصر است. دکتر علی شریعتی از جمله برجسته‌ترین چهره‌های روشنفکر مذهبی ایران در این خانه زندگی می‌کرد.خانه دکتر علی شریعتی در بین سال‌های 1335 تا 1340 ساخته و فاقد ارزش معماری است. تزئینات و طراحی خاصی ندارد و صرفا به لحاظ شخصیت علمی و اجتماعی مرحوم شریعتی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.این خانه در سال 1352 توسط همسر دکتر شریعتی خریداری و تا سال 1376 که توسط شهرداری تهران به مجموعه فرهنگی و موزه تبدیل شد، محل زندگی خانواده شریعتی بود.این خانه که در 2 طبقه ساخته شده، حیاط آن در سمت جنوب است. در طبقه اول، آشپزخانه، سرویس‌ها، هال و اتاق پذیرایی و طبقه دوم نیز به همین شکل طراحی شده است. در قسمت شمالی طبقه دوم، اتاق کار و کتابخانه شخصی دکتر شریعتی قرار داشته است. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل تاج محل و هتل اسپیناس استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه هدایت جنب بیمارستان امیر اعلم تهران و با نام مهدکودک صادقیه مشخص است. صادق هدایت از ادیبان و نویسندگان پرآوازه معاصر و در سال۱۲۸۱، در تهران متولد شد.  بیشتر عمر صادق هدایت در این خانه سپری گردید. پدر صادق هدایت اعتضادالملک‌، از رجال و اشراف دوره قاجار و احتمالاً، خانه مورد نظر به دستور پدر بنا شده است‌.در قسمت‌هایی از کاشی‌کاری‌ها، تصاویر سربازان با پوشش خاص دوران قاجار چشم نوازی می کند. خانه صادق هدایت در ابتدا مسکونی و از آن جا که متعلق به یکی از شخصیت‌های معروف بوده، برای مقاصد فرهنگی خریداری و کاربرد داشته است. ورودی اصلی خانه صادق هدایت در ضلع جنوبی و با گذشتن از این ورودی و سطحی حدود یک متر پایین‌تر از کف خیابان‌ به حیاط کوچک‌تر جنوبی ختم می‌شود. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل استقلال و  هتل استقلال تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

برج مقبره بابا محمود به دوره سلجوقی یکی از مقبره های منحصر به فرد پایتخت است که در بخش مرکزی شهریار واقع شده است. برج مقبره بابا محمود بنائی یکپارچه از خشت با شکل هندسی استوانه مخروطی است. قطر خارجی قاعده مقبره بابا محمود ۵/۱۰متر و هرچه بالاتر میرود از قطر آن کاسته می شود. مقبره بابا محمود فاقد پوشش و مشخص نیست از چه تاریخی پوشش آن فرو ریخته است. ساختمان دایره ای شکل برج مقبره با ارتفاع فراتر از ۱۵ متر از سطح زمین با خشت و گل ساخته شده است . در داخل مقبره بابا محمود محرابی به سمت قبله ساخته شده. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات  هتل های تهران  و  هتل آزادی تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بلندترین برج پرچم ایران و یکی از سه پرچم بلند جهان با ارتفاع 150 متر در شهر تهران و در اراضی عباس آباد در محدوده بین بزرگراه‌های شهید همت، حقانی و مدرس و در جوار باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد. صفحه محل استقرار این پرچم، در یکی از بلندترین قسمت‌های بوستان طالقانی که شامل برج پرچم، مسیر، پل دسترسی، تجهیزات جانبی و محل استقرار کادر فنی است قرار دارد که پرچم با سرعت باد 7 متر در ثانیه به اهتزاز درمی‌آید. مسافران و گردشگران پس از گردش و بازدید از دیدنی های تهران می توانند با استفاده از امکانات هتل تهران و رزرو هتل تهران استراحت و به یک خواب آرام بپردازند.

  • گردشگری گردشگری